Sunday, February 04, 2007

Tillbaka i hemmet

Då var jag hemma igen efter en veckas ledighet i Småland. Nu blir det lite tätare uppdateringar igen.
Det har varit en lugn vecka på vinfronten. I alla fall för min del, några Graillot inhandlades liksom en till Auslese 2005. Däremot har jag inte druckit så mycket vin men 2 flaskor hann jag med (nej inte själv).

Gerard Bertrand Classic gjord på Syrah och Mouvèrdre, inte helt i min smak. Mycket frukt och vanilj i doft och smak. Visst den kostar bara 67 kr så man ska väl inte ställa så stora krav och det är inget dåligt vin, bara inget jag gillar.

Desto bättre tyckte jag om La Gascogne från Alain Brumont, ett vitt vin gjort på lika delar Gros Manseng och Sauvignon Blanc. Friskt och fruktigt med bra syra och smak av päron och melon. Utmärkt för pengarna (73 kr)och säkert bra till buffé eller fester.

Nästa vecka blir det betydligt mer vindrickande eller snarare provande av viner från Australien och Piemonte bland annat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home