Tuesday, February 27, 2007

Nya inköp

Då var det dags för en liten inköpsrunda i Köpenhamn. Jag skulle hämta upp min beställning från Atomwine och kunde inte hålla mig borta utan tog en runda på stan.
Dels var jag inne i en ny vinbutik (ny för mig). Otto Suenson, en mycket trevlig bekantskap. Huvudelen av sortimentet var italienskt men framförallt Bourgogne. Ett helt otroligt urval, med bra bredd inte bara på producenter utan även bland årgångar även om de senaste åren dominerade. Dessutom en del årgångs armangac.

Men det blev inte där jag handlade, utan hos Kjær og Sommerfeldts Skatkammer.
Lite Bordeaux hamnade i korgen, Domaine de L'Eglise 1996, Rauzan-Gassies 2000 och mitt riktiga fynd Giscours 2000 för 370 Dkr. Ungefär vad 2001 kostar på SB och då är ju år 2000 inte direkt ett sämre år.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home