Monday, April 02, 2007

Nespresso

Jag tänkte ta ett snabbt avbrott från Italienresan för att berätta om mitt senaste inköp. Efter att ha tänkt länge slog jag till på Nespressomaskin. Det är alltså en espressomaskin som man "laddar" med kapslar med kaffe, trycker på espresso eller Luongo och får en mycket bra kaffe.
Jag blev mycket positivt överraskad av den höga kvalitén på kaffet, alla aromer och smaker som kommer fram. Särskilt med tanke på att maskinerna inte kostar så mycket. 2000 kr gav jag för min, kapslarna med kaffet kostar ungefär 3kr st och håller några månader. Dessutom finns det kaffe i många olika rostningar med olika smaker och styrkor.

Nu låter detta som en betald annons, så jag kan väl passa på att säga att jag inte tar emot pengar från något företag jag berättar om. Det verkar ju annars vara lite trendigt att göra.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home